Sveriges Bästa Marknadschefer 17 oktober

Den 17 oktober 2019 arrangerar Resumé för fjortonde året i rad Sveriges Bästa Marknadschefer. Alla nominerade marknadschefer bjuds in till Berns och under kvällen hyllar vi vinnare i 15 olika kategorier.


Här kan du läsa vilka som är nominerade 2019


Ett tema. Sju perspektiv. Marknadschefens roll i organisationen är i ständig förändring och den 17 oktober kommer sju personer dela med sig av sina erfarenheter på temat insikter. Sharing is caring.

Lyssna till Pär Svärdson, Apotea, Johanna Andrén, IKEA, Madeleine Kjessler, Audi, Marie Wedin, Coop, Lars Appelqvist, Löfbergs, Claes Pellvik, Ving och Simon Stefansson, Burger King står på scen.


Välkommen till en eftermiddag med reflektion, inspiration och mod!

Biljetter till galakvällen är slutsålt även kombobiljett (dag och kväll). 


Info

Datum: Torsdag 17 oktober 2019

Tid: ​Dagsseminarium kl. 13:00-16:30

         Galakväll kl. 18:00 - 01:00

Var: Berns, Berzelii Park i Stockholm


Boende: Nominerade marknadschefer och gäster får 20% rabatt på logi på Berns Hotell.

Du kan även boka logi på Bank Hotel via reservations@bankhotel.se, uppge koden Sveriges Bästa Marknadschef 2019 för att få 20% rabatt.

Priser

Dagsseminarium:  1.695:- exkl. moms


Galakväll: 2.695:- exkl. moms


Kombobiljett: 3.695:- exkl. moms 



 Talare dagsseminarium

Madeleine Kjessler

Madeleine Kjessler

marknadschef på Audi Sverige
Pär Svärdson

Pär Svärdson

vd Apotea
Simon Stefansson

Simon Stefansson

Head of Strategy, INGO
Johanna Andrén

Johanna Andrén

vice marknadschef, IKEA Sverige
Claes Pellvik

Claes Pellvik

marknadschef, Ving
Marie Wedin

Marie Wedin

marknadschef, Coop
Lars Appelqvist

Lars Appelqvist

vd Löfbergs
Dagens program
torsdag, oktober 17, 2019
13:00 - 13:10 CEST

Registrering med kaffe

13:10 - 13:15 CEST

Julia Lundin och Yasmine Winberg från Resumé Insikt hälsar välkommen.

13:15 - 13:40 CEST

I huvudet på en superkommunikatör

Allt har en historia. Så även varumärken. Men en bra historia räcker inte, du måste leva ditt varumärke för ingen lyssnar på vad du säger, alla gör som du gör. Lars Appelqvist, vd Löfbergs, vald till Sveriges mest hållbara ledare och Årets Superkommunikatör, delar med sig av insikter från deras hållbarhetsarbete och normbrytande projekt.

 


Lars Appelqvist, vd Löfbergs

Visa detaljer Gömma detaljer
13:40 - 14:05 CEST

Tre insikter från två kontinenter

Effekten av en take-over, att hylla det oväntade och varför magkänslan ska styra kampanjstrategin. Madeleine Kjessler, marknadschef på Audi, är tillbaka i Sverige efter sex år utomlands. Med över 15 år i bilindustrin delar hon med sig av sina bästa insikter.
Madeleine Kjessler har varit marknadschef på Skoda Australien, Brand Communication Manager på Kia Motors U.K., marknads- och PR chef på SEAT Sverige och marknads- och produktchef för Volkswagen Transportbilar.

 

Madeleine Kjessler, marknadschef, Audi

Visa detaljer Gömma detaljer
14:05 - 14:20 CEST

Sur mjölk blev internationell succé

Matsvinnet är en stor global hållbarhetsutmaning och idag slängs 30 procent av allt matavfall helt i onödan. För att uppmuntra konsumenter att använda sina sinnen istället för att lita blint på bäst-före-datum lanserade Coop doften Old Milk. Marie Wedin, marknadschef på Coop, lyfter värdet av en stark idé i en allt mer datadriven värld och berättar om kampanjen som är utsedd till en av världens 40 bästa PR-kampanjer.

 

Marie Wedin, marknadschef, Coop

Visa detaljer Gömma detaljer
14:20 - 14:40 CEST

Vings resa: framgångar och luftgropar på 5730 dagar

Med förnyelse och nyfikenhet har han tagit Ving in i den digitala transformationen. Så vad har varit de största misstag och viktigaste lärdomarna de senaste 191 månaderna? Varför är det så viktigt att tweaka och vad betyder den heliga företagskulturen? Claes Pellvik, marknadschef på Ving, är inte bara en av de mest prisade marknadscheferna genom tiderna, han är även den som suttit längst på sin post.

 

Claes Pellvik, marknadschef, Ving

Visa detaljer Gömma detaljer
14:40 - 15:10 CEST

Fikapaus med reflektion och diskussion.

15:10 - 15:30 CEST

Kreativitet i praktiken

Burger King Sverige har under det senaste året vunnit både kreativa och effektinriktade tävlingar samtidigt som man levererat resultat på sista raden. Så vad är framgångsreceptet? Simon Stefansson, Head of Strategy på INGO berättar hur man strukturerat samarbetet med Burger King för att kunna omfamna kreativitet men också undvika de fallgropar som motverkar det.

 

Simon Stefansson, Head of Strategy, INGO

Visa detaljer Gömma detaljer
15:30 - 15:50 CEST

En e-handelsresandes insikter

Apotea utmanar branscher genom effektivitet och innovativ logistik. Med brett sortiment, ett tydligt hållbarhetstänk, snabb leverans och rätt pris har man kunden i fokus. Pär Svärdson, vd Apotea, delar med sig av sina bästa insikter.

 

Pär Svärdson, vd Apotea

Visa detaljer Gömma detaljer
15:50 - 16:10 CEST

Våga ta ställning där livet händer

När de rationella fördelarna tappar kraft tar de emotionella ta över. Men det räcker inte bara att visa livet som det är, man måste ta ställning. För vad är IKEAS roll i människors liv? Johanna Andén, vice marknadschef på IKEA Sverige, i ett samtal om ställningstagande, kundinsikter, mediemixens effekt och framtidens kommunikation.

 

Johanna Andén, vice marknadschef, IKEA Sverige

Visa detaljer Gömma detaljer
16:10 - 16:30 CEST

Bring it on!

Hur kan irrationella saker som mod och kreativitet vara avgörande i en binär värld där data styr allt. En reflektion om varför yrket som marknadschef är jobbigare än någonsin och varför vi måste bygga kreativa kampanjer och vara den bästa retailern igen för att lyckas i en prestandadriven digital värld. Lars-Johan Strand har varit vinnare i Sveriges Bästa Marknadschefer och vald till Årets Marknadschef, han har lanserat H&M i Asien, marknadschef på Stadium och marknadsdirektör på Clas Ohlson och Daniel Wellington.

 

Lars-Johan Strand, CEO Ateles Consulting

Visa detaljer Gömma detaljer
16:30 - 16:35 CEST
13:00 - 13:10 CEST

Registrering med kaffe

13:10 - 13:15 CEST

Julia Lundin och Yasmine Winberg från Resumé Insikt hälsar välkommen.

13:15 - 13:40 CEST

I huvudet på en superkommunikatör

Allt har en historia. Så även varumärken. Men en bra historia räcker inte, du måste leva ditt varumärke för ingen lyssnar på vad du säger, alla gör som du gör. Lars Appelqvist, vd Löfbergs, vald till Sveriges mest hållbara ledare och Årets Superkommunikatör, delar med sig av insikter från deras hållbarhetsarbete och normbrytande projekt.

 


Lars Appelqvist, vd Löfbergs

Visa detaljer Gömma detaljer
13:40 - 14:05 CEST

Tre insikter från två kontinenter

Effekten av en take-over, att hylla det oväntade och varför magkänslan ska styra kampanjstrategin. Madeleine Kjessler, marknadschef på Audi, är tillbaka i Sverige efter sex år utomlands. Med över 15 år i bilindustrin delar hon med sig av sina bästa insikter.
Madeleine Kjessler har varit marknadschef på Skoda Australien, Brand Communication Manager på Kia Motors U.K., marknads- och PR chef på SEAT Sverige och marknads- och produktchef för Volkswagen Transportbilar.

 

Madeleine Kjessler, marknadschef, Audi

Visa detaljer Gömma detaljer
14:05 - 14:20 CEST

Sur mjölk blev internationell succé

Matsvinnet är en stor global hållbarhetsutmaning och idag slängs 30 procent av allt matavfall helt i onödan. För att uppmuntra konsumenter att använda sina sinnen istället för att lita blint på bäst-före-datum lanserade Coop doften Old Milk. Marie Wedin, marknadschef på Coop, lyfter värdet av en stark idé i en allt mer datadriven värld och berättar om kampanjen som är utsedd till en av världens 40 bästa PR-kampanjer.

 

Marie Wedin, marknadschef, Coop

Visa detaljer Gömma detaljer
14:20 - 14:40 CEST

Vings resa: framgångar och luftgropar på 5730 dagar

Med förnyelse och nyfikenhet har han tagit Ving in i den digitala transformationen. Så vad har varit de största misstag och viktigaste lärdomarna de senaste 191 månaderna? Varför är det så viktigt att tweaka och vad betyder den heliga företagskulturen? Claes Pellvik, marknadschef på Ving, är inte bara en av de mest prisade marknadscheferna genom tiderna, han är även den som suttit längst på sin post.

 

Claes Pellvik, marknadschef, Ving

Visa detaljer Gömma detaljer
14:40 - 15:10 CEST

Fikapaus med reflektion och diskussion.

15:10 - 15:30 CEST

Kreativitet i praktiken

Burger King Sverige har under det senaste året vunnit både kreativa och effektinriktade tävlingar samtidigt som man levererat resultat på sista raden. Så vad är framgångsreceptet? Simon Stefansson, Head of Strategy på INGO berättar hur man strukturerat samarbetet med Burger King för att kunna omfamna kreativitet men också undvika de fallgropar som motverkar det.

 

Simon Stefansson, Head of Strategy, INGO

Visa detaljer Gömma detaljer
15:30 - 15:50 CEST

En e-handelsresandes insikter

Apotea utmanar branscher genom effektivitet och innovativ logistik. Med brett sortiment, ett tydligt hållbarhetstänk, snabb leverans och rätt pris har man kunden i fokus. Pär Svärdson, vd Apotea, delar med sig av sina bästa insikter.

 

Pär Svärdson, vd Apotea

Visa detaljer Gömma detaljer
15:50 - 16:10 CEST

Våga ta ställning där livet händer

När de rationella fördelarna tappar kraft tar de emotionella ta över. Men det räcker inte bara att visa livet som det är, man måste ta ställning. För vad är IKEAS roll i människors liv? Johanna Andén, vice marknadschef på IKEA Sverige, i ett samtal om ställningstagande, kundinsikter, mediemixens effekt och framtidens kommunikation.

 

Johanna Andén, vice marknadschef, IKEA Sverige

Visa detaljer Gömma detaljer
16:10 - 16:30 CEST

Bring it on!

Hur kan irrationella saker som mod och kreativitet vara avgörande i en binär värld där data styr allt. En reflektion om varför yrket som marknadschef är jobbigare än någonsin och varför vi måste bygga kreativa kampanjer och vara den bästa retailern igen för att lyckas i en prestandadriven digital värld. Lars-Johan Strand har varit vinnare i Sveriges Bästa Marknadschefer och vald till Årets Marknadschef, han har lanserat H&M i Asien, marknadschef på Stadium och marknadsdirektör på Clas Ohlson och Daniel Wellington.

 

Lars-Johan Strand, CEO Ateles Consulting

Visa detaljer Gömma detaljer
16:30 - 16:35 CEST
Image

Hur går mätningen till?

Resumé mäter tillsammans med Xtreme hur ett 100-tal varumärken utvecklats från hösten 2018 till hösten 2019. Xtreme mäter kundernas preferens att välja de varumärkena, men väger också in om det är ett tänkbart val och hur differentierat kunderna upplever varumärket utifrån ett antal varumärkesattribut är. Vinnaren i respektive kategori är den som stärkt sitt varumärke mest utifrån varumärkets förutsättningar och kategorins utmaningar. 
FRÅGOR KRING MÄTNINGEN: Har ni några frågor kring mätningen är ni välkommen att kontakta: Per Davidson, vd på Xtreme, på per@xtreme.se eller 0709 600100.

Info

Målgrupp: 

Konferensen och prisutdelningen riktar sig primärt till dig som arbetar som marknadschef. Arbetar du på byrå och vill lära dig mer om marknadschefernas dagliga utmaningar är detta även en dag för dig. 


Nominerad?

Är du nominerad marknadschef 2019 går du och en gäst gratis, anmäl dig i så fall direkt till josefin.ekman@resume.se


Nominerade marknadschefer och gäster får 20% rabatt på logi på Berns Hotell.

Du kan även boka logi på Bank Hotel via reservations@bankhotel.se, uppge koden Sveriges Bästa Marknadschef 2019 för att få 20% rabatt

There are many variations of passages of Lorem Ipsum available, but the majority have suffered alteration in some form, by injected humour, or randomised words which don't look even slightly believable.

Arrangör

Kontakta oss

Image

Josefin Ekman

Projektledare

josefin.ekman@resume.se

+46 72 238 97 97

Berns
Berzelii Park, Stockholm, Sweden