Inhouse seminariedag

7 november



En kunskapsdag för dig som arbetar inhouse

 

Dagens Media och Resumé presenterar Inhouse seminariedag 7 november. 

 

Inhouse seminariedag är en helt ny halvdagskonferens som arrangeras i anslutning till Inhousegalan. Halvdagskonferensen innehåller case, föreläsningar och inspiration för alla som arbetar inhouse. Föreläsningar blandas med paneler och tredspaningar och vi bjuder på en dag med massor av kunskap.

 

I takt med att inhouse trenden växer sig starkare ökar behovet av erfarenhetsutbyte. Inhousebyråerna behöver kontinuerligt se över och utvärdera sin verksamhet för att höja sin effektivitet och utveckla kvaliteten i sin leverans. Ett sätt att göra det på är att öka sin kunskap om hur andra inhousebyråer arbetar och hur de löser sina utmaningar. Vi har samlat några av branschens tyngsta namn för att under en eftermiddag ta lärdom från varandra, inspireras och våga tänka nytt.

 

 

Några av ämnena: 

 

  • Vilka kunskaper krävs?
  • Hur ser framtiden ut?
  • Vilka är utmaningarna?
  • Hur struktureras inhouseavdelningen bäst?
Info

Datum: Torsdag 7 nov

Tid: ​13.00-17.00

Var: Berns, Kammarsalen, Stockholm

Deltagaravgift

Pris: 1.595:- exkl. moms 

Program

Schema
torsdag, november 7, 2019
12:30 - 13:00 CET

Registrering och kaffe

13:00 - 13:05 CET

Konferensen öppnas

Dagens moderatorer: 
​Fredrik Svedjetun, Chefredaktör Resumé och Dagens Media 
Madeleine Nilsson, Dagens Media

Visa detaljer Gömma detaljer
13:05 - 13:30 CET

Ai, machine learning och kreativa hjärnor

13:30 - 14:00 CET

Nästa steg inom inhousing - så effektiviserar du dina medieköp

Du har säkert full koll på hur man tar den kreativa produktionen inhouse, men hur ser det ut med den medietekniska? Tekniken och användningen av den förändras snabbt och det är inte alltid enkelt att vara uppdaterad. Programmatiska köp har varit aktuellt under ett antal år och trenden säger att det även fortsättningsvis kommer att öka. Oavsett om du i dagsläget har tagit hem den programmatiska affären eller går via byrå är det viktigt att bli medveten om vilka KPIer du bör följa och hur de används för att kunna förbättra dina medieköp. Partnerseminarium

Visa detaljer Gömma detaljer
13:55 - 14:25 CET

Panel: Vilka roller och resurser krävs för att bygga en agil och affärsmässig inhousebyrå med sikte effektivitet och kvalitet?

Det räcker inte med att anställa kompetens och köpa in i verktyg för att skapa en effektiv inhouseavdelning. För att nå bästa resultat krävs även ett rätt organiserat  team som arbetar samordnat med andra avdelningar. En av nycklarna är att bli så bra som möjligt på att snabbt anpassa sig i en föränderlig värld.

Visa detaljer Gömma detaljer
14:25 - 14:50 CET

Mod, svett och kreativa matälskare - inhouse del i Hemköps varumärkesresa

Under det senaste året har Hemköp både byggt upp en kreativ inhouseavdelning och flyttat hem hela det kreativa ägarskapet för varumärket. Camilla Austad från Hemköp och Magnus Engström från Cogs Creative berättar om syftet bakom satsningen, svettiga lärdomar från resan och hur man gjort för att bygga upp ett nätverk av samarbetspartners som tillsammans fyller det kommunikativa ekosystemet under ledning av Hemköps inhouse.

Visa detaljer Gömma detaljer
14:50 - 15:20 CET
15:20 - 15:50 CET

Vinnarpanel 2018 - Vad gör de prisbelönta inhouseavdelningarna? Likheter, skillnader och framgångsfaktorer?

2018 vann Tre, för andra gången , årets Inhousebyrå, Ica tog hem segern i kategorin bästa expo med sin “Monsterträdgård” och Telges  kampanj "Sorteringsexperimentet” blev årets bästa digitala aktivitet. Tre fantastiska exempel på bra inhouse. Finns det en silverkula som löser alla utmaningar eller finns det flera vägar till framgång?

Visa detaljer Gömma detaljer
15:50 - 16:10 CET

Hur kommer avmattningen av högkonjunkturen påverka inhousebyråerna?

En del tror att den kommande avmattningen av högkonjunkturen kommer att leda till att många företag drar tillbaka, eller till och med börja lägga ned, sina inhousebyråer som man gjorde förr, andra tror precis tvärtom. Håkan Bodman från konsultbolaget Inhouse – som driver ett nätverk med över 100 inhousebyråchefer och som gör den årliga kartläggningen – InhouseBarometern – av den svenska inhousebyråbranschen, delar med sig av sina spaningar både ur ett svenskt och internationellt perspektiv. Partnerseminarium

Visa detaljer Gömma detaljer
16:10 - 16:35 CET

Fire side chat: Nya tidens utmaning - Inhouse och en byrå

Hur skapar man bäst samarbetet och högsta effektivitet genom växelverkan mellan extern byrå och en egen inhouseavdelning.

Visa detaljer Gömma detaljer
16:35 - 16:55 CET

Stadium transformation inom Commercial & Brand

Stadium har den senaste tiden genomfört flera strategiska drag. Man har lagt om sin mediestrategi för att satsat på mer pr-drivna aktiviteter och flyttat marknadsavdelningen och inhousebyrån från Norrköping till Stockholm. Nyligen prisades Pino Roscigno, kommersiell chef, som Sveriges bästa marknadschef i kategorin sporthandel. Hör Pino berätta om Stadiums transformation och hur man blir bäst i klassen.

Visa detaljer Gömma detaljer
16:55 - 17:00 CET

Konferensen avslutas

Mingel för deltagare med kombobiljett (biljett till dagsseminarium och Inhousegalan). Kontakta Lina Harbom Hedberg vid frågor lina.harbom@bonniernews.se

Visa detaljer Gömma detaljer
12:30 - 13:00 CET

Registrering och kaffe

13:00 - 13:05 CET

Konferensen öppnas

Dagens moderatorer: 
​Fredrik Svedjetun, Chefredaktör Resumé och Dagens Media 
Madeleine Nilsson, Dagens Media

Visa detaljer Gömma detaljer
13:05 - 13:30 CET

Ai, machine learning och kreativa hjärnor

13:30 - 14:00 CET

Nästa steg inom inhousing - så effektiviserar du dina medieköp

Du har säkert full koll på hur man tar den kreativa produktionen inhouse, men hur ser det ut med den medietekniska? Tekniken och användningen av den förändras snabbt och det är inte alltid enkelt att vara uppdaterad. Programmatiska köp har varit aktuellt under ett antal år och trenden säger att det även fortsättningsvis kommer att öka. Oavsett om du i dagsläget har tagit hem den programmatiska affären eller går via byrå är det viktigt att bli medveten om vilka KPIer du bör följa och hur de används för att kunna förbättra dina medieköp. Partnerseminarium

Visa detaljer Gömma detaljer
13:55 - 14:25 CET

Panel: Vilka roller och resurser krävs för att bygga en agil och affärsmässig inhousebyrå med sikte effektivitet och kvalitet?

Det räcker inte med att anställa kompetens och köpa in i verktyg för att skapa en effektiv inhouseavdelning. För att nå bästa resultat krävs även ett rätt organiserat  team som arbetar samordnat med andra avdelningar. En av nycklarna är att bli så bra som möjligt på att snabbt anpassa sig i en föränderlig värld.

Visa detaljer Gömma detaljer
14:25 - 14:50 CET

Mod, svett och kreativa matälskare - inhouse del i Hemköps varumärkesresa

Under det senaste året har Hemköp både byggt upp en kreativ inhouseavdelning och flyttat hem hela det kreativa ägarskapet för varumärket. Camilla Austad från Hemköp och Magnus Engström från Cogs Creative berättar om syftet bakom satsningen, svettiga lärdomar från resan och hur man gjort för att bygga upp ett nätverk av samarbetspartners som tillsammans fyller det kommunikativa ekosystemet under ledning av Hemköps inhouse.

Visa detaljer Gömma detaljer
14:50 - 15:20 CET
15:20 - 15:50 CET

Vinnarpanel 2018 - Vad gör de prisbelönta inhouseavdelningarna? Likheter, skillnader och framgångsfaktorer?

2018 vann Tre, för andra gången , årets Inhousebyrå, Ica tog hem segern i kategorin bästa expo med sin “Monsterträdgård” och Telges  kampanj "Sorteringsexperimentet” blev årets bästa digitala aktivitet. Tre fantastiska exempel på bra inhouse. Finns det en silverkula som löser alla utmaningar eller finns det flera vägar till framgång?

Visa detaljer Gömma detaljer
15:50 - 16:10 CET

Hur kommer avmattningen av högkonjunkturen påverka inhousebyråerna?

En del tror att den kommande avmattningen av högkonjunkturen kommer att leda till att många företag drar tillbaka, eller till och med börja lägga ned, sina inhousebyråer som man gjorde förr, andra tror precis tvärtom. Håkan Bodman från konsultbolaget Inhouse – som driver ett nätverk med över 100 inhousebyråchefer och som gör den årliga kartläggningen – InhouseBarometern – av den svenska inhousebyråbranschen, delar med sig av sina spaningar både ur ett svenskt och internationellt perspektiv. Partnerseminarium

Visa detaljer Gömma detaljer
16:10 - 16:35 CET

Fire side chat: Nya tidens utmaning - Inhouse och en byrå

Hur skapar man bäst samarbetet och högsta effektivitet genom växelverkan mellan extern byrå och en egen inhouseavdelning.

Visa detaljer Gömma detaljer
16:35 - 16:55 CET

Stadium transformation inom Commercial & Brand

Stadium har den senaste tiden genomfört flera strategiska drag. Man har lagt om sin mediestrategi för att satsat på mer pr-drivna aktiviteter och flyttat marknadsavdelningen och inhousebyrån från Norrköping till Stockholm. Nyligen prisades Pino Roscigno, kommersiell chef, som Sveriges bästa marknadschef i kategorin sporthandel. Hör Pino berätta om Stadiums transformation och hur man blir bäst i klassen.

Visa detaljer Gömma detaljer
16:55 - 17:00 CET

Konferensen avslutas

Mingel för deltagare med kombobiljett (biljett till dagsseminarium och Inhousegalan). Kontakta Lina Harbom Hedberg vid frågor lina.harbom@bonniernews.se

Visa detaljer Gömma detaljer

Talare

Johan Ydring

Johan Ydring

mediechef, TUI
Kristina Stutterheim

Kristina Stutterheim

Avdelningsdirektör Kommunikation, Systembolaget
Anna Andersson

Anna Andersson

Inhousebyråchef, Postkodlotteriet
Pino Roscigno

Pino Roscigno

Commercial & Brand Director, Stadium
Elias Betinakis

Elias Betinakis

Planning director Nord DDB
Anders Björling

Anders Björling

CEO, Ad Layer
Håkan Bodman

Håkan Bodman

managementkonsult, Inhouse
Camilla Austad

Camilla Austad

Chef projektledning och utveckling, Hemköp
Frida Lundh

Frida Lundh

head of people & culture, Curamando Group
Kristian Lundman

Kristian Lundman

head of creative agency, Tre
Malin Pettersson

Malin Pettersson

kommunikationschef, Telge
Max Hamberg

Max Hamberg

CCO, Delta Projects
Magnus Engström

Magnus Engström

creative director & copywriter, Cog
Stefan Elm

Stefan Elm

Byråchef ICA EMV Designbyrå
Image

Cornelia Andersdotter

Projektledare

cornelia.andersdotter@bonniernews.se
+46 73 558 49 31

Image

Johannes Lindström

Partneransvarig

johannes.lindstrom@bonniernews.se

+46 768 66 77 68

Berns
Näckströmsgatan 8, Stockholm 11147, Sweden