Välkommen till Månadens Casefrukost

 De mest spännande casen – från de bästa byråerna och marknadscheferna. Missa inte Resumés och JCDecaux casefrukost där du får möjlighet att lära och inspireras av några av de mest intressanta kampanjerna i Sverige.

Målgrupp

Casefrukosten är ett forum för dig som som jobbar på en marknads- eller kommunikationsavdelning, eller på en reklam- eller kommunikationsbyrå.


Info

Datum: Onsdag  25 sept (Fullbokat)

Tid: ​08:00-09:30

Var: JCDecaux, Stureplan 13 (entrén till vänster om East) i Stockholm


Kommande frukostar: 23 oktober, 20 november 

Program den 25 september

08:00–08:30
Frukost och mingel

08:30
Resumé & JCDecaux hälsar välkommen

08:35
När pojkarna blev girls
I våras spelade Brommapojkarna i en matchtröja med BrommaGirls tryckt på ryggen - för att belysa betydelsen av normer i sportvärlden och klubbens omfattande jämställdhetsarbete. Malin Evrenos, Associate Creative Director och Janna Norberg, Art Director på River berättar om kampanjen som fick Sverige att bubbla över av både ilska och glädje i våras.

08:55
Bihotellet
Med konceptet ”Stora nog att göra skillnad” har McDonald’s fått en tydlig varumärkesroll, vänt en vikande gästkurva och slagit alla tiders försäljningsrekord. I senaste kampanjen lyfter man lokala hållbarhetsinitiativ och visar hur McDonald’s med sin storlek kan skala upp dem. Ett sånt initiativ är att hålla bikupor på restaurangtaken, något som blev omtalat i hela världen genom McHive – världens först McDonald’s för bin. Nu utökas initiativet till att även omfatta vildbin genom att ta fram utomhustavlor som bina kan bo i. Samtidigt har man startat ett samarbete med JCDecaux för att skapa fler boplatser åt vildbin på baksidor av reklamtavlor.

09:15
Mingel och avslutning.



Arrangör

Kontakta oss

Image

Josefin Ekman

Projektledare

josefin.ekman@resume.se

+46 72 238 97 97

Image

Emmanuelle Boman

Projektledare

emmanuelle.boman@jcdecaux.com

JCDecaux
Stureplan 13, Stockholm 111 45, Sweden