Branding & Design

Välkommen till Branding & Design 

För andra året i rad arrangeras eventet med fokus på hur du skapar en stark helhetsupplevelse av ditt varumärke och sticker ut ur mängden. Vi ger dig uppdaterad kunskap från några av Sveriges främsta experter inom design och varumärkesstrategi. Dagen bjuder även på framgångsrika case och insikter för dig att ta med ditt eget arbete.


Dagens moderatorer är Yasmine Winberg (redaktör Resumé Insikt) och Amanda Törner (reporter Resumé). 


Nyfiken på konfersensen men inte riktigt redo att köpa biljett? Intresseanmäl dig då så kan du vara säker på att få senaste nytt! 

Info

Datum: Torsdag 2 april 


Tid: Heldagsseminarium, 8:30–17:00


Plats: Fabriken Event, Textilgatan 31, 120 30  Stockholm



Priser

Super Earlybird

3.795 kr tom 31 jan

Gå 4 betala för 3


Earlybird: 4 495kr tom 29 feb


Ordinarie: 4 995 kr

Gå 4 för 3


I priset ingår frukost, lunch och eftermiddagsfika. 

Program 2 april

Programmet uppdateras konternuerligt. 


08:30 Registrering och frukostmingel


09:00 Konferensen öppnas


09:05 Megatrender inom branding och design - vad driver utvecklingen globalt?

Talare: Richard Village, Director Smith &+ Village



09:35 Design is Business

Den visuella kommunikationen är rent avgörande för ett företags affär, och typografin är en viktig del av den

Talare: Sandra Planeta, grundare och creative director, Planeta Design



10:00 HX - Hur kan tech och design i symbios väcka starka känslor hos mottagaren?

Inget varumärke är större än vad det kan få människor att uppnå. Human Experience Design tar hänsyn till behoven hos användare, kunder, aktiva intressenter och passiva intressenter - den mänskliga upplevelsen. Hösten 2019 visades en interaktiv utställning om förintelsen på Fotografiska där fysisk och digital design samspelar. Johan Wendborg från byrån Sunny at Sea berättar om möjligheterna att skapa med design och teknik för maximalt innehåll, effekt och känsla som berör.

Talare: Johan Wendborg, CEO och strateg, Sunny at Sea



10:30-11:00 Förmiddagsmingel med fika



11:00 Programpunkt uppdateras inom kort
Talare: TBA



11:25 Designeffekt 2.0

I en värld av allt mer likartade produkter blir varumärket och förpackningen avgörande för att kunna differentiera sig och driva försäljning både online och i traditionell retail.

Hur skapar man förpackningsdesign som håller ihop helheten med en hög kommersiell effekt när antalet touchpoints ökar? Vilka designinsikter behövs för att säkerställa större lönsamhet? 

Talare: Andre Hindersson, vd, Silver



11:55 Programpunkt uppdateras inom kort

Talare: TBA



12:15-13:15 Lunch


13:15 Thule - Best of the Best 

Den svenska utomhustillverkaren Thule belönades 2019 med Red Dot, Best of the Best. Med en genomgående och tydlig brandingstrategi har man lyckats skapa en träffsäker och unik design som fungerar i alla kanaler; från webb via paketering till produktdesign.

Talare: Tina Liselius, Global Brand Communications Director och Henrik Eriksson, Design Director Thule 



13:40 Programpunkt uppdateras inom kort

Talare: TBA



14:05 Design Index - Guldvinnare

Fyra gånger per år bjuds designers och byråer in att testa sina arbeten mot paneler som ger omdöme om likeability, betalningsvilja och köpintention före och efter den nya designen. Presentation av indexet och guldvinnarna från den senaste omgången.

Talare: Jurymedlem Design Index och Fredrik Svedjetun, Chefredaktör Resumé



14:25-14:55 Eftermiddagsfika



14:55 Programpunkt uppdateras inom kort

Talare: TBA



15:15 Hur använder Coca-Cola kraften i sitt varumärken för att kommunicera sina budskap?

Talare: Olivia Enquist, marknadsdirektör Coca-Cola AB, Coca-Cola Sverige


15:40  Partnerseminarium

Talare: TBA



16:00 Designa för att återvinna

Cirkulärt och hållbarhet är en fråga som tidigare kanske ansetts vara ett ämne på kostnadssidan är nu en en affärsmöjlighet. Cirkulär design handlar om att ta ansvar för hela processen och samtidigt skapa hållbara och goda affärer Taina Flink ger dig handfasta tips på hur.

Talare: Taina Flink, Circular Design specialist, Afry



16:20 Programpunkt uppdateras inom kort

Talare: TBA



16:45-16:50 Summering av dagen



17:00-18:30 Konferensen avslutas, nätverksmingel


Sagt om Branding & Design

“Väldigt inspirerande och brett inom branding & design. “


“Intressant att höra om de olika casen och hur de olika varumärkesägarna och byråerna arbetar med själva processen i ett förändringsarbete.“


“Bra att Resumé har flyttat fram positionerna i brand design och design generellt.“


“Intressanta insikter och bra spridning på innehåll. I will be back!“


“Väldigt fina lokaler och härlig stämning.“


“Gillade att det var mycket information på en eftermiddag! :)“


“Informativt och inspirerande“


“Toppen att det är focus på branding och design. Så viktigt. Intressanta ämnen och case som presenterades.“


Image

Kontakta oss

Image

Cornelia Andersdotter

Projektledare

cornelia.andersdotter@bonniernews.se

Image

Johan Laur

Partneransvarig

johan.laur@bonniernews.se

Image

Johannes Lindström

Partneransvarig

johannes.lindstrom@bonniernews.se

Fabriken
Textilgatan 31, Stockholm 12030, Sweden